تور های بیر سفر

تور کوش آداسی

تور کوش آداسی

تور کوش آداسی؛

کوش‌آداسی شهری با سواحل زیبا و جنگل‌های کاج در کناره دریا و ییلاق اهالی ترکیه است. کوش‌آداسی، به سواحل شنی و صخره‌ایش معروف است؛ در معروف‌ترین ساحل شهر کوش‌آداسی، یعنی کادینلار دنیزی، هم شنا و غواصی و اسکی روی آب مهیاست، هم گشت چندساعته با کشتی روی دریای اژه و هم یک پارک آبی به نام آدالند که یکی از بزرگترین پارک‌های آبی دنیاست. کوش‌آداسی دیدنی‌های تاریخی هم دارد؛ کاروانسرای سیصدساله اوکوزمحمدپاشا، حمام ششصدساله بلدیه و شهر چندهزارساله افسوس که می‌گویند محل خواب اصحاب کهف بوده است. خرید در بازار قدیمی شهر، پر از قالی‌ها و پارچه‌های رنگی، سفال و سرامیک، سنگ و مهره و صنایع دستی و سوغاتی‌های جورواجور است. در هیچ‌یک از شهرهای ترکیه لازم نیست نگران غذا باشید؛ در کوش‌آداسی هم سعی کنید غذاهای دریایی و کباب‌های وسوسه‌انگیز ترکی را در رستوران‌های محلی بخورید، نه رستوران‌های توریستی. تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌های معتدل و بارانی، باعث شده سفر به کوش‌آداسی، هر موقع سال، جذابیت‌های خودش را داشته باشد؛ ولی با تمام این‌ها، بهار این شهر با وجود گل‌های کاغذی رنگارنگ و دریای آرام و خیابان‌های گل‌کاری‌شده، جذاب تر است.

 

تماشای ویدیو

نقاط گردشگری کوش آداسی

شهر تاریخی افسوس

تاریخچه افسوس به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. این مکان یکی از زیباترین شهرهای باستانی در دنیا و مرکز زیارتی سیبل اول و سپس آرتمیس و سپس مریم مقدس بوده است. همچنین زادگاه فیلسوف هراکلیتوس بوده است. در بازدید از این مکان می توانید از باسیلیک سنت جان، خانه مریم مقدس و معبد آرتمیس هم دیدن کنید.

 

گردش با قایق

خلیج کوش آداسی به بازدیدکنندگان فرصت خوبی برای قایق سواری، شنا و استراحت می دهد.این خلیج آنقدر جاذبه های طبیعی دارد که می توانید تمام تعطیلات خود را صرف کشف کردن آنها کنید. می توانید با قایق های تفریحی از مرکز کوش آداسی تا آب های نیلگون دریای اژه بروید. تور های قایق سواری صبح ها مسافرین را سوار می کنندو تا بعد از ظهر شما را در خلیج های کوچک و بزرگ می گردانند. 

کروز کوش آداسی
کروز کوش آداسی

 ازمیر

ازمیر شهر مدرنی است و سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا (پایتخت ترکیه) است. در این شهر موزه باستان شناسی می توانند علاقمندان به بناهای تاریخی را جذب کند. در کوناک، مراکز خرید فراوان و بازارهایی با خانه های عثمانی زیبا و بناهای تاریخی وجود دارد که به عنوان کافی شاپ و رستوران از آنها استفاده می شود. از کوش آداسی اتوبوس های خطی هر نیم ساعت یک بار به سمت ازمیر حرکت می کنند. از کوش آداسی تا ازمیر یک ساعت و ربع راه است. اگر با وسیله شخصی به ازمیر می روید حتماً نقشه به همراه داشته باشید.

ازمیر
ازمیر

پارک های آبی

در کوش آداسی ۳ پارک آبی وجود دارد. دو تا از آنها در میان بزرگ ترین پارک های آبی اروپا قرار دارند. پارک آدالند (Adaland) در ۴ کیلومتری و آکوا فانتزی (Aquafantasy) در ۶ کیلومتری کوش آداسی قرار دارند و لانگ بیچ آکواریزورت (Longbeach Aquaresort) در ۵ کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده است و به اندازه دوتای دیگر بزرگ نیست.

دو پارک آخری در واقع هتل هایی هستند که پارک آبی هم دارند، در حالیکه آدالند فقط پارک آبی است. در کوش آداسی، رفتن به پارک آبی چیزی است که نباید از دست بدهید. برای رفتن به پارک های آبی اتوبوس های خطی رایگان وجود دارد. در آدالند، نمایش دلفین ها هم وجود دارد. پارک های آبی از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعداز ظهر باز هستند.

پارک آبی
پارک آبی

مبارزه شترها

جشنواره مبارزه شترهای سلجوک هر سال معمولاً حوالی روز یکشنبه پانزدهم ماه دسامبر یا ژانویه برگزار می شود. این جشنواره با فصل زاد و ولد شترها همراه است (دلیل مبارزه شترها پیدا کردن جفت است) و به همین دلیل در فصل های دیگر برگزار نمی شود. در سال ۲۰۰۰، این جشنواره در نزدیکی ساحل پاموجاک که در ۹ کیلومتری مرکز شهر کوش آداسی واقع است برگزار شد.

از ایستگاه اتوبوس سلجوک هر نیم ساعت یک بار اتوبوس ها به سمت محل جشنواره حرکت می کنند. بلیت آن ۳ یورو است و صبح هر چه زودتر بروید جای بهتری می یابید. شاید در آن زمان هوا سرد و زمین گل آلود باشد یا حتی باران بیاید. پس آماده باشید. 

مبارزه شترها
مبارزه شترها

غواصی

غواصی در ترکیه بسیار محبوب است و غواصان از سراسر دنیا به ترکیه می آیند تا نقاط بکر و کشف نشده دریای مدیترانه را برای غواصی امتحان کنند. در کوش آداسی هم مراکز غواصی زیادی وجود دارد و استاندارد تجهیزات و ایمنی غواص بسیار متفاوت است. علاوه بر آنکه با غواصان دنیای زیر آب را تجربه می کنید، با موجودات آبی هم آشنا می شوید. بر اساس میزان حرفه ای بودن شما، گزینه های متفاوتی وجود دارد:

الف- غواصی نمایشی (برای کسانی که تابحال این تجربه را نداشته اند): درس نظری توسط مدرسین غواصی داده می شود. تمرین های گرم کردن: ۳۰ دقیقه تمرین غیرواقعی و شیرجه در آب با عمق ۵ متری به همراه مدرس و بالا آمدن به سطح آب.

ب- غواصی با قایق (برای غواصان مجرب): این گزینه برای غواصان دارای مدرک حرفه ای می باشد و شامل بازدید از صخره های زیر آب، کشتی های غرق شده، غار ها و غواصی های شبانه به همراه راهنمای مجرب است.

* همه تجهیزات توسط مراکز غواصی تأمین می شود. البته از کسانی که تجهیزات شخصی بیاورند هم استقبال می گردد.

غواصی در کوش آداسی
غواصی در کوش آداسی

بازارهای روز

در کوش آداسی سه بازار محلی وجود دارد که ارزش دیدن را دارد. روزهای سه شنبه و جنبه، بازار تره بار برقرار است و فقط روز چهارشنبه برای لباس و پوشاک است.

در سه شنبه بازار می توانید ماهی تازه و سبزیجات و میوه های فصلی بخرید. بومی های این منطقه و مناطق اطراف محصولات تازه خود را به بازار می آورند و می فروشند. هر ۵ دقیقه یک بار مینی بوس هایی از ایستگاه “ساحل بانوان” به مقصد بازار حرکت می کنند

در چهارشنبه بازار بیشتر می توان پوشاکی با تولید محلی باکیفیت و ارزان خرید. این بازار نزدیک ایستگاه مینی بوس در مرکز شهر است. حتی می توانید تولیدات تقلبی از برندهای اصلی و گران را در اینجا پیدا کنید. لوازم خانگی، لوازم آرایشی و کفش هم در این بازار یافت می شود.

جمعه بازار بسیار بزرگ و متنوع است. انواع و اقسام میوه ها و سبزیجات فصلی به قیمتی ارزان در این بازار یافت می شود.

بازارهای کوش آداسی
بازارهای کوش آداسی

ساموس

ساموس جزیره ای یونانی است که در حدود ۲ کیلومتری کوش آداسی قرار دارد. با یک سفر یک روزه به این جزیره می توانید در تعطیلات، از دو کشور همسایه یونان و ترکیه در یک زمان بازدید داشته باشید و تفریح کنید. برای رفتن به جزیره زیبای ساموس فقط می توان از قایق مسافربری استفاده کرد. در داخل شهر، بازار محلی وجود دارد که معماری ساختمان های اطراف آن شگفت انگیز است.

جزیره ساموس
جزیره ساموس

پارک ملی دیلک

پارک ملی در نزدیکی کوش آداسی، یکی از زیبایی های طبیعی است که می توانید با قدم زدن و پیک نیک در هفت ماه از سال از آوریل تا نوامبر و شنا کردن در ماه های تابستان لذت ببرید. این پارک از ۹ صبح تا ۸ شب باز است. آتش روشن کردن در پارک ممنوع است. بنابراین غذای سرد باید بیاورید یا در یکی از رستوران های ساحلی غذا بخورید. جایی برای ماندن در این پارک وجود ندارد و چادر زدن ممنوع است.

بجز پاسگاه و چهار رستوران، ساختمان دیگری در آن وجود ندارد. برای رفتن به این پارک می توانید از وسیله نقلیه شخصی یا مینی بوس استفاده کنید که در تابستان هر ۱۵ دقیقه یک بار از کوش آداسی حرکت می کند. سواحل شمالی آن برای شنا خوب است و در کل ۴ پلاژ اصلی دارد. گردشگرانی که کودک به همراه دارند می توانند در آب های کم عمق پلاژ ایچملر، بزرگترین خلیج این پارک و تنها ساحل شنی آن شنا کنند.

بازار ماهی

این بازار سمت راست ورودی بند قرار دارد. می توانید در آنجا ماهی های تازه صید شده بخرید. ماهی هایی همچون ماکرل، هشت پا، ماهی بس، شاه ماهی خاکستری، شاه ماهی قرمز، آنچووی، ماهی پورگی، ماهی مرکب و انواع دیگر ماهی ها را در این بازار خواهید یافت. در رستوران ها هم ماهی های خوبی هست که می توانید در آنها هر روز ماهی تازه بخورید. ترک ها بعد از خوردن ماهی در قهوه خانه محلی ماهیگیران در نزدیکی بازار ماهی، چای ترک می نوشند.

بازار ماهی کوش آداسی
بازار ماهی کوش آداسی

 

سفارت ترکیه در تهران 

منبع : http://www.bartarinha.ir/f

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.