تور های بیر سفر

هشدارها و توصیه های مسافرتی جهت سفر به ارمنستان

هشدارها و توصیه های مسافرتی در سفر به ارمنستان

 

– ضمن رعایت شئونات فرهنگ ایرانی، قوانین کشور ارمنستان را محترم شمرده و در صورتیکه باخودروی شخصی عازم این کشور می باشید نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نهایت دقت را معمول دارید.

– وجه کافی جهت اقامت در مدت سفر بهمراه داشته باشید. – از اعتماد به افراد ناشناسی و سپردن مدارک هویتی و مسافرتی (گذرنامه و ….) خود به آنان و صاحبان منازل اجاره ای و… جداً خودداری نمایید. – در حفظ و نگهداری اشیاء قیمتی، وجوه نقد و مدارک مسافرتی نهایت دقت را بعمل آورید. – از هرگونه ایجاد تنش، مجادله لفظی و درگیری فیزیکی با اتباع ایرانی و غیرایرانی جداً پرهیز شود.

– با توجه به ممنوعیت نصب چادر مسافرتی در سطح شهر( اعم از پارکها، میادین و فضاهای سبز) از برپا نمودن آن خودداری نمایید.

– از همراه داشتن هر گونه سلاح سرد و گرم خودداری نمایید.

– با توجه به مجازات سخت دارندگان مواد مخدر، داروهای روانگردان و قرص های کدئین دار در این کشور (۴ تا ۱۵ سال زندان برای دارندگان آن) از همراه داشتن آن جداً خودداری نمایید.

چنانچه براساس تجویز پزشک از داروهای ممنوعه استفاده می نمایید، در هنگام ورود داروها و نسخه پزشک را به مأمورین مرزی اعلام نمایید. – از قبول و حمل بسته های امانتی بدون اطلاع از محتویات آن و قراردادن تگ بار خود بر روی چمدان یا اثاثیه افراد ناشناس جداً خودداری نمایید.

– هزینه تاکسی از فرودگاه به داخل شهر حدود ۵۰۰۰ درام می باشد. چنانچه رانندگان تاکسی خود را بعنوان نماینده آژانس مسافرتی جهت اعزام شما به هتل محل اقامت تان معرفی می نماید،

پس از اطمینان نسبت به سوار شدن اقدام نمایید. توصیه می گردد در داخل شهر نیز حتی الامکان از تاکسی دارای تاکسی متر استفاده شود.

– هزینه ورودی تاکسی در داخل شهر ۶۰۰ درام بوده و باتوجه به افزایش مسافت، کرایه نیز افزایش می یابد.

– توصیه می گردد هموطنانی که با هدف انجام امور اقتصادی و بازرگانی به این کشور مسافرت می نمایند از توافقات شفاهی خودداری و در صورت ضرورت با رایزنی بازرگانی سفارت و اتحادیه تجار ایرانی واقع در ایروان خیابان کیویان، شماره ۲۶ به تلفن شماره ۲۸۷۵۹۳-۰۱۰ مشاوره نمایید.

– هموطنانی که با استفاده از خودرو شخصی به ارمنستان مسافرت می نمایند قبل از خاتمه اعتبار مجوز خودرو نسبت به تمدید آن یا خروج بموقع از کشور اقدام نمایند. در غیر اینصورت ناگزیر به پرداخت جریمه بسیار سنگین ( حدود ۷۰ درصد قیمت خودرو) خواهند بود.

– در صورت بروز هر گونه مشکل، ابتدا به نزدیکترین اداره پلیس مراجعه سپس بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان را در جریان موضوع قرار دهید.

اضافه می نماید این سفارت هیچ نماینده ای در سطح شهر و یا در آژانس های مسافرتی ارمنستان ندارد.

– بخش کنسولی سفارت همه روزه به غیر از روزهای تعطیل (شنبه و یکشنبه) از ساعت ۹:۱۵ الی ۱۳:۰۰ آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم می باشد.

تلفن های ضروری:

الف) بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان:

 تلفن : ۰۱۰۲۳۴۹۸۳

همراه: ۹۴۰ .۴۳۴۶. – ۹۴۱. ۴۳۴۶.

iranemb.evn@mfa.gov.ir

ب) تلفن های ضروری در ارمنستان

پلیسی: ۱۰۲ اورژانس: ۱۰۳ آتش نشانی: ۹۱۱

 

منبع : توصیه های مسافرتی وازرت امور خارجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.