تور های بیر سفر

تور استانبول

تور استانبول

تور استانبول در ترکیه

وقتی شما به تور استانبول در ترکیه میروید و هیچ ایده ای ندارید که از کدام قسمت آن بازدید کنید، بسیار طبیعی است، زیرا این شهر عظیم است و تا حد زیادی از مساجد، بازار ها، موزه ها و دلخوشی های آشپزی خارجی را داراست.

در اینجا ۳۹ مورد برای بازدید در استانبول وجود دارد که برنامه ریزی سفر شما را آغاز می کند:

جذابیت های شهر استانبول در ترکیه

(۱) بازدید از بازار ادویه. این دومین بازار بزرگ تحت پوشش پس از بازار بزرگ است. در اینجا شما می توانید ادویه جات، ترشی جات، آجیل، میوه خشک شده، قهوه ترک و برگ چای برگ را انتخاب کنید.

(۲) به یک نمایش درویشی بروید. ترکیه خانه ای است که مقر مولوی صوفی را در اختیار دارد. درویش ها خود را به یک دولت ترنس تبدیل می کنند که آنها را به خدا نزدیک تر می کند و این یک مراسم مذهبی منحصر به فرد برای شهادت است.در تور استانبول میتوانید به دیدن آنها بروید.

(۳) گوش دادن به دعا را بین مسجد آبی و حجیه سوفیا گوش دهید. زیباترین  دعا که من گوش دادم بین مسجد آبی و حجیه سوفیا (که اگرچه مسجد نیست ولی هنوز اتاق دعا را نگه می دارد). یکی از موززین بخشی از نماز را بخواند و سپس موززین دوم از مناره دیگری پاسخ خواهد داد. این چیزی جادویی برای تجربه بود، بنابراین اگر در زمان نماز خودتان را در این منطقه یافتید، پیشنهاد میکنم  روی یک صندلی در یکی از نیمکت های پارک بنشینید و فقط گوش دهید.

تور استانبول

تغذیه در تور استانبول ترکیه

(۴) خوردن یک کومپیر. کومپیر یک سیب زمینی پخته شده است. آشپز، سیب زمینی را با پنیر و کره مخلوط می کند و سپس شما می توانید از مجموعه ای از toppings از جمله زیتون، هات داگ، ترشی، ذرت، نخود، بلغور و بیشتر را انتخاب کنید و با آن سرو کنید. این غذای مناسبی برای راه رفتن است.

(۵) خوردن یک دانه برنج کنجدی پخته شده. شما می توانید یکی از این گرزهای خوشمزه را در هر نانوایی در شهر خریداری کنید، اما من پیشنهاد می کنم که یکی از قرمز های کوچکی را که در کنار خیابان ایستیکال قرار دارد را انتخاب کنید. این یک تجربه تازه است !

(۶) سفارش پودینگ سس مرغ ترکیه. هیچ چیز اشتباهی در مورد  این سفارش وجود ندارد. مرغ برای دسر؟ خوب … بله، اما قبل از اعتراض، اجازه دهید به شما بگویم که شما در واقع نمی توانید مرغ را مزه کنید. توک گوگسی، به عنوان یک ظرف شناخته شده استکه با  جوشاندن سینه مرغ در آب تهیه شده و سپس گوشت را به قطعات کوچک فیبری تقسیم می کنند. سپس گوشت دوباره جوش داده می شود، این بار با شیر، شکر، وانیل، ذرت و آرد برنج. نتیجه نهایی یک پودینگ شیرین است که شما می توانید با پاشیدن دارچین به آن طعم شگفت انگیزی بدهید.

(۷) نوشیدن چای ترکیه. اگر به استانبول می آیید باید چای را از یک شیشه لعابی بخورید. چای ترکیه به روش منحصر به فردی با استفاده از یک قوری که دارای دو سطح است تهیه می شود: یکی برای جوشاندن آب و دیگری برای دمیدن چای. سپس چای را درون شیشه قرار می دهند و آن را با آب گرم رقیق می کنند تا به سلیقه شما در آید.

istanbul_tea

(۸)بوکر یک کیک سنتی ترکی است که از خمیر پوسته پوسته شده است. آن را با پنیر فتا یا گوشت چرخ شده به عنوان مرطوب کننده گوشتی پر می کنند، یا اگر  ترجیح می دهید با چیزی شیرین تر، مثل کمی شکر پر می کنند.

(۹)دهان شیرین خود را با باقلوا  معطر کنید. ترک ها واقعا می دانند که چه زمانی به شیرینی می رسند. باقلوا با لایه های کیک فله ای پر شده با آجیل خرد شده و شیرین شده با شربت یا عسل ساخته شده است. این همان چیزی است که شما در زمان چای نیاز دارید!

(۱۰) یک لیوان Ayran بنوشید این یکی از آن نوشیدنی هایی است که شما هم آن را دوست دارید و هم از آن متنفرید. Ayran نوشیدنی های ملی در ترکیه محسوب می شود و یک نوشیدنی سرد با مخلوط نمک است. این نوشیدنی به خصوص در طول ماه های تابستان محبوب است.

(۱۱) دونر بخورید . دونر یک غذای  ترکی ساخته شده با گوشت پخته شده در یک چرخ دنده عمودی چرخشی است. گوشت می تواند گوشت گوسفند، گوشت گاو یا مرغ باشد، و با سبزیجات و پیتا با چند لیمو سرو می شود. این یک ناهار خوشمزه و مقرون به صرفه است که شما می توانید در هر بخشی از شهر پیدا کنید.

تور استانبول کباب ترکی

تفریحات دیگر در تور استانبول در ترکیه

(۱۲)  به حمام ترکی بروید. تجربه ی جالبی برای شما خواهد بود اگر برای اسکراب بدن و ماساژ به این حمام بروید. نگران نباشید، حمام ها به دو بخش خانمهاو آقایان تقسیم شده اند. حمام ترکی را در تور استانبول ار دست ندهید.

(۱۳) سوار ماشین  در خیابان قرمز. یکی از راه های دیدن خیابان ایستیکال بدون نیاز به پیاده روی از میان جمعیت با استفاده از نوار قرمز است که این نوار از سویی به سوی دیگر می رود. این خیابان برای سفری دلپذیر از طریق مرکز خرید استانبول ایده آل است.

(۱۴) پیاده روی پل گالاتا.اگر تصمیم به پیاده روی داشته باشید، می توانید همه ماهیگیران محلی را از روی پل ببینید، فروشندگان گرز، گراز و  کنجد را به فروش گذاشته اند، و قایق هایی که مسافران را از بوسفور حمل می کنند.

 

(۱۵) یک تور قایق در پایین بوسفور. اگر فقط چند روز در شهر هستید و می دانید که نمی توانید تمام جاذبه های اصلی را ببینید، سفر کروز به سمت بوسفور یک انتخاب خوب است، به طوری که یک نگاه اجمالی به جاهای مهم استانبول را میسر می سازد. شما  از کاخ Dolmabahçe، Ruins Rumeli، برج خیمه و بسیاری از مساجد، مناظر و باغ ها ی استانبول را مشاهده خواهید کرد.

 

(۱۶) معماری Hagia سوفیا. این  معماری شگفت انگیز تاریخی طولانی دارد که از کلیسای ارتدوکس شرقی گرفته تا کلیسای رومی، به کلیسای ارتدوکس شرقی، به مسجد می رسد و اکنون یک موزه است. ظاهر بیرونی ممکن است بیش از حد چشمگیر به نظر برسد، اما هنگامی که شما در داخل هستید و نگاهی به گنبدهای آسمانی و موزاییک های باستانی نگاه می کنید، در حیرت فرو خواهید رفت.

(۱۷) بازدید کوچکی از حیاط سوفیا. کلیسای صوفیان سرجیو و باکوس،که به عنوان کوچک Hagia سوفیا شناخته می شود، کلیسای سنتی Orthodox شرقی است. اعتقاد بر این است که این کلیسا به عنوان یک تجربه معماری توسط همان معماران در مدت کوتاهی بعد از آن ساخته شده بود.

سایر جذابیت های تور استانبول در ترکیه

(۱۸) به زیرزمینی در مخزن ریحانا بروید. مخزن Basilica بزرگترین مخازن آب زیرزمینی باستان در سراسر استانبول است. بسیاری از ستون ها در مخزن ظاهرا از ویرانه های ساختمان های دیگر بازیافت شده اند و در میان آنها دو حکاکی از سر مدوزا به عنوان ستون های پایه و همچنین یک ستون با حکاکی های اشکی شکل وجود دارد.

(۱۹) شما می توانید در حافظ مصطفی  طعم هایی  شامل گل رز، دارچین، نعناع، ​​توت فرنگی، لیمو، نارنجی، کوی، انار و سیب است را امتحان کنید. 

(۲۰) مهارت های چانه زنی خود را در بازار بزرگ تست کنید. بازار بزرگ استانبول جایی برای خریداران جدی است. این مکان با بیش از ۳،۰۰۰ مغازه ، تقریبا ۶۱ خیابان را پوشش می دهد، اما این محل سرحال است و هنوز هم ارزش بازدید دارد. شما با خیابان هایی روبه رو می شوید که کالاهای خاصی  مانند چرم، نقره، فرش، سرامیک و ادویه جات می فروشند، آنها متخصص هستند. چیزهای پر زرق و برقی برای گرفتن چشم شما وجود دارد!

(۲۱) قلیان  و دود. Argilah، nargile، sheesha، hubbly bubbly – یک مقدار زیادی از میله های قاصدک در استانبول وجود دارد که در آنها شما می توانید در حالی که سیگار می کشید و چای یا قهوه می نوشید.

(۲۲) لذت بردن از منظره برج Galata. این برج در Beyoğlu واقع شده است، در یک افسانه از آن  به عنوان خانه راپونزل یاد شده است. در مورد سقف استوانه ای این برج جادویی وجود دارد، و منظره های بیرونی بالکن، نفس گیر است.

(۲۳) برای سوغات یک لامپ شیشه ای بخرید! لامپ های شیشه ای رنگارنگ که تقریبا در هر ایستگاه در این شهر آویزانند، یک سوغات عالی را به حساب می آیند. اگر شما به دنبال این لامپ ها هستید، پیشنهاد می کنم که آنها را خارج از بازار بزرگ و دور از مناطق اصلی توریستی بخرید؛ شما از کاهش قیمت شگفت زده می شوید.

(۲۴) بازدید از موزه های باستان شناسی استانبول. موزه های باستان شناسی استانبول در واقع شامل ۳ موزه مختلف است که در نزدیکی قصر Topkapi واقع شده اند. این موزه باستان شناسی، موزه شرقی باستان و موزه هنر اسلامی است.

(۲۵) کلیسای Chora را ببینید. کلیسای مقدس مسیحی در Chora ممکن است از بزرگترین کلیساهای بیزانسی نباشد اما مطمئنا یکی از زیباترین آن ها شناخته شده است. چینش های مختلف موزاییک صحنه های کتاب مقدس را بازسازی می کنند و افراد همه ی قرن ها را خیره می کند.

(۲۶) از کاخ بیولبری دیدن کنید. این کاخ، که نام آن به معنی لرد لورد است، در سمت آسیایی استانبول واقع شده است. کاخ در امتداد ساحل بوسفور ساخته شده است و به عنوان محل اقامت تابستانی توسط عثمانی ها استفاده شده است.

(۲۷) به عنوان یک غول در Miniatürk قدم بزنید. این پارک مینیاتوری منحصر به فرد  برای تفریح ​​در مقیاس کوچک از سازه هایی است که در استانبول، آناتولی و دیگر سرزمین های عثمانی واقع شده است که امروز در خارج از مرزهای ترکیه قرار دارند.

(۲۸) یک سفر روزانه به جزایر شاهزادگان. جزایر پرنسس یک خوشه از ۹ جزیره است که در سواحل استانبول قرار دارند. نام این جزایر از آنجا گرفته شده است که در طول دوره بیزانس و اوتومه عثمانی، اعضای سلسله هایی که از مرگ نجات می یافتند، اغلب به تبعید فرستاده می شدند.این جزایر امروز مکان مهمی برای خانواده ها و زوج ها است که در آخر هفته ها به آنجا می روند  و تنها شکل حمل و نقل در آنجا اسب سواری است.

(۲۹) از مسجد آبی بازدید کنید. این مسجد که به عنوان مسجد سلطان احمد شناخته می شود، در درون از طرح های مینیاتوری و از بیرونبه شکل یک کوه آبی رنگ دیده می شود. خانمها باید در هنگام ورود به مسجد حجاب خود را رعایت کنند زیرا این مسجد هنوز فعال است.

سایر جذابیت های تور استانبول در ترکیه

 

(۳۰) خوردن پیتزا ترکی. Lahmacun معادل پیتزا ترکیه است. این پیتزا با  خمیر با گوشت چرخ شده و سبزیجات پر شده است.

پیتزا ترکی در تور استانبول

(۳۱) به برج خیمه بروید. بحث زیادی در مورد داستان پشت این برج وجود دارد که در یک جزیره کوچک واقع در دره جنوبی بوسفور واقع شده است. داستان محلی می گوید که برج توسط یک مرد ثروتمند ساخته شده است که سعی داشت از دخترش در مقابل یک پیشگویی محافظت کند. پیشگو می گفت که دختر توسط نیش مار از بین خواهد رفت . لذا مرد این برج را در آب ساخت تا ماری نتواند به آن راه پیدا کند . ولی هنگامی که وی با یک سبد میوه به دیدن دخترش رفت، مار در سبد پنهان شده و آن چه نباید می شد اتفاق افتاد!

borj

(۳۲) به قاره آسیا بروید. اکثر بازدیدکنندگان تمایل دارند به سمت اروپایی برسند، اما اگر از طریق کشتی به طرف آسیا برسید، متوجه خواهید شد که در شهر احساسات بیشتری وجود دارد. سرعت زندگی به نظر می رسد کمی کندتر است و تقریبا هیچ گردشگری وجود ندارد.

(۳۳) خوردن بستنی ترکی. این بستنی ترکیبی دندورما نامیده می شود که به معنی یخ زدن است. آنچه که بستنی ترکیه را متفاوت از سایر انواع بستنی می سازد، این است که دارای یک بافت نسبتا چسبناک است و به میزان کمی مقاوم در برابر ذوب شدن است.

(۳۴) تماشای یک مسابقه فوتبال. استانبول دارای فهرست گسترده ای از باشگاه های فوتبال است، بنابراین اگر شما در طول فصل فوتبال در این شهر هستید، می توانید یک بازی زندهی از فوتبال را تماشا کنید.

سایر جذابیت های شهر استانبول در ترکیه

(۳۵) قایقی را کرایه کنید. اگر شما نیاز به کمی استراحت دارید، می توانید قایقرانی کنید. قایقرانی یکی از تفریحات در تور استانبول است.

(۳۶) از مسجد سلیمانیه دیدن کنید. مسجد آبی و حاجی سوفیا ممکن است بهتر شناخته شوند، اما مسجد سلیمانیه بزرگترین مسجد در استانبول است. ارزش دیدن را دارد.

(۳۷) طعم زندگی سلطنتی را در قصر Topkapi بچشید. قصر Topkapi بزرگترین مجتمع سلطنتی در استانبول است و آن را به عنوان محل اقامت اصلی که برای تقریبا ۴۰۰ سال به سلاطین عثمانی خدمت کرده است می شناسند. این قصر بخش های متنوعی دارد، اما شاید بخش قابل توجهی از آن آپارتمان های هارم – محلی با بیش از ۴۰۰ اتاق برای سلطان، همسران، کودکان و اعضای خانواده بسیار گسترده سلطان می باشد.

(۳۸) وانمود کنید که شما یک سلطان در کاخ دولمباخچه هستید. این کاخ متعلق به ۶ سلطان مختلف در انتهای دوره عثمانی بود. در حالی که سلطان و خانواده اش در گذشته در کاخ توپکاپی زندگی می کردند، زمان تغییر می کرد و تمایلات عثمانی Topkapi فاقد لوکس و سبک عصر جدید بود. به طور طبیعی کاخ جدید باید ساخته میشد.

(۳۹) پیاده روی در کنار دیوارهای قسطنطنیه. وقتی قسطنطنیه به پایتخت جدید امپراتوری روم تبدیل شد، دیوارهای دفاعی برای تقویت شهر ساخته شد. ۷ کیلومتر راه رفتن در امتداد بخش های باقی مانده از دیوار پنجره ای را به گذشته می دهد.

قستنطنیه در تور استانبول

تور استانبول را از دست ندهید. اگر شما هم از تور استانبول استفاده کرده اید خوشحال میشویم نظر خود را برای ما بنویسید.

منبع : thatbackpacker

این مطلب را هم بخوانید : تور آنتالیا – تور بدروم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.