تور های بیر سفر

شهر آنکارا در ترکیه

شهر آنکارا در ترکیه

شهر آنکارا در ترکیه برای اکثر مردم به عنوان پایتخت ترکیه بسیار آشنا است و در واقع تنها دومین شهر بزرگ این کشور است که کوچکتر از استانبول است. با این حال، آنکارا در واقع یک شهر بسیار بزرگ و قابل توجه ترکیه است که دائما در حال گسترش و ارائه یک شخصیت پیچیده و مدرن است. بسیاری از خیابان های گسترده در حال حاضر با قهوه خانه ها و رستوران ها، به ویژه در اطراف منطقه Kizilay  قرار می گیرد.

نقاط مختلف توریستی در اطراف شهر آنکارا و به ویژه در کنار آتاتورک بلاروی، که به عنوان یک شریان برجسته عمل می کنند، حضور دارند. Ulus Meydani، به سادگی به عنوان “Ulus” مشهور است، یکی دیگر از مهمترین مراکز گردشگری در شهر است و این میدان مرکزی نزدیک تعدادی از موزه های پیشرو است، در حالی که همچنین می تواند انتخاب های اقامتی و رستوران های ارزان قیمت را ارائه دهد. دسترسی به اداره اطلاعات گردشگری آنکارا آسان است و به طور مستقیم در مقابل ایستگاه قطار Maltepe Akaray در غزه مصطفی کمال بلاروی ایستاده است.

اطلاعات توریستی ANKARA و گردشگری شهر آنکارا در ترکیه

اگر چه شهر آنکارا در ترکیه تا حدودی توسط شهر بزرگ استانبول ترکیه تحت تأثیر قرار گرفته است، اما در حوزه جاذبه های گردشگری با کیفیت خوب رقابت می کند. دیوارهای شهر Citadel به طور  باستانی و ترکیبی از سبک های مختلف معماری از طریق سنین است. همچنین از عصر بزرگ و بسیار بازدید شده حمام رومی آنکارا، که باقی می ماند، به خوبی مرمت شده است با این که بیش از ۱۷۰۰ سال قدمت دارد است. معبد آتاتورک یکی دیگر از چشم انداز های مهم است، در حالی که برای خانواده ها، جاذبه های مزرعه جنگلی آتاتورک و باغ وحش و آبپاکر باشگاه Watercity به شدت توصیه می شود.

مساحد تاریخی شهر آنکارا در ترکیه

برای رسیدن به مناظر تاریخی و مساجد، به منطقه یونس قدیمی شهر آنکارا بروید. مسجد یون شیر (Aslanhane Camii) و مسجد یین (Cenab Ahmet Pasa Camii)، با ستون باستانی یولین (بنای یادبود ملکه شبا) نیز در این بخش از شهر قرار دارد. برای بهترین دید از شهر آنکارا، به منطقه Cankaya بروید و به بالای برج آتاوکول بروید، جایی که پانوراما کاملا بی نظیر است. برای چیزی کمی جدیدتر اما به همان اندازه چشمگیر، وقت خود را صرف بازدید از مسجد بسیار زیبا Kocatepe، نمایید که بلافاصله پس از آن در اواخر دهه ۱۹۸۰ به بزرگترین مسجد شهر تبدیل شد.

مسجد در آنکارا

چند موزه بسیار قابل توجه در آنکارا وجود دارد که طیف گسترده ای از اطلاعات را در مورد موضوعات مختلف از جمله تاریخ غنی عثمانی و حتی بنیانگذار خود ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک، ارائه می دهد. موزه تمدن های آناتولی باید در بالای هر برنامه سفر گشت و گذار همراه با موزه ی ملی آنکارا باشد. نزدیک به مرکز خرید Tandogan Kapali Carsi، موتورهای پرنعمت و قطارهای نمایش داده شده در موزه لوکوموتیو بخار باز نیز ممکن است مورد توجه قرار گیرد.

شهربازی-آنکارا

اگر قصد دارید به خارج از آنکارا بروید و به دنبال سفرهای روزانه می باشید، از این سفرها لذت خواهید برد. بسیاری از سفرهای تفریحی به شهر تاریخی بیپازاری یا شهر آنتالیا، که در کنار خط ساحلی مدیترانه ای قرار دارد و تقریبا با مساجد مستحکم، روبرو هستند.

جذابیت های آنکارا

اطلاعات بیشتر در مورد شهر آنکارا در ترکیه

کشور: ترکیه / جمهوری ترکیه (اروپا / آسیای غربی)
محل سکونت: آناتولی مرکزی / استان آنکارا
وضعیت: پایتخت / استان ولایت
مساحت: حدود ۹۷۱ مایل مربع / ۲،۵۱۶ کیلومتر مربع
جمعیت: حدود ۳٫۹ میلیون
زبان: ترکی
ارز: لیره ترک جدید (TRY)
منطقه زمانی: UTC + 2، UTC تابستان + ۳
شماره تلفن کشور: +۹۰
کد تلفن: ۰۳۱۲
دمای روزانه آنکارا در دمای روزانه: ۳ درجه سانتیگراد / ۳۷ درجه فارنهایت است
دمای هوا در ماه ژانویه آنکارا متوسط: ۲۸ درجه سانتی گراد / ۸۲ درجه فارنهایت است

 

منبع : WORLD GUIDES

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.